Centrum wiedzy


28.02.2017

Filtry kabinowe

 

Nie zabieraj ze sobą pasażerów na gapę. Zobacz więcej na:

 

http://www.bioknight.filtron.eu/pl/

 

 

Filtry kabinowe powinny być wymieniane nie rzadziej niż raz na rok lub po przejechaniu 15 tys. km. Niestety, wielu kierowców o tym zapomina. Ostatecznymi sygnałami do wymiany filtra są: parowanie szyb i nieprzyjemny zapach, który pochodzi od rozwijających się w filtrze bakterii. 
Filtry kabinowe pomagają nie tylko osobom cierpiącym na alergię, uczulenia czy astmę. Stojąc w korkach jesteśmy narażeni na wdychanie szkodliwych substancji, których stężenie w kabinie samochodu jest nawet sześć razy większe niż na poboczu drogi. Świeże, pozbawione spalin, bakterii i kurzu powietrze wewnątrz samochodu chroni przed zmęczeniem i bólem głowy.

      
Na skuteczność działania i trwałość filtra kabinowego zasadniczy wpływ ma jakość użytych materiałów. Filtry kabinowe nie powinny mieć wkładów papierowych, ponieważ po zawilgoceniu znacznie spada ich zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i dokładność filtracji.

28.02.2017

Samochodowe odstraszacze kun i gryzoni

W Polsce występuje kuna leśna /tumak/ oraz kuna domowa /kamionka/ i właśnie kuna domowa przysparza nam wielu kłopotów. Będąc zwierzęciem ciepłolubnym odwiedza późno przyjeżdżające samochody aby się ogrzać. Ze względu na stale rosnące siekacze zmuszona jest do ich ścierania. Pogryzione pod maską przewody elektryczne, hamulcowe, olejowe, chłodnicze, klimatyzacyjne czy od komputerów pokładowych, to nie tylko straty materialne, niejednokrotnie bardzo wysokie, ale też duże zagrożenie wypadkowe. Aby skutecznie odstraszyć kuny od silnika samochodu wystarczy jeden odstraszacz zamontowany na stałe pod maską silnika. W wyjątkowych przypadkach /np.Matiz/, gdy pokrywa praktycznie przylega do silnika trzeba zainstalować dwa odstraszacze po obu stronach komory silnikowej.

24.02.2016

Korzyści z instalacji świateł do jazdy dziennej w technologii LED

Najczęstszym pytaniem jakie zadają sobie kierowcy, to jakie korzyści daje zamontowanie w samochodzie świateł do jazdy dziennej. Odpowiedź jest prosta – oszczędność wynikająca z rzadszej konieczności wymiany żarówek oraz niższe zużycie paliwa.

17.02.2016

Obsługa akumulatorów

Akumulator jest odwracalnym źródłem prądu, tzn. że można w nim gromadzić energię elektryczną jak i ją pobierać. Przy każdym z tych procesów zachodzą w akumulatorze reakcje chemiczne. W pojazdach samochodowych nadal najczęściej wykorzystywanym statycznym źródłem energii są akumulatory ołowiowe (kwasowe).

12.02.2016

Układ ABS

Współczesne samochody są coraz bardziej najeżone układami elektronicznymi, które uprzyjemniają i ułatwiają jazdę oraz podnoszą bezpieczeństwo. Wszystko jest dobrze, jeśli są sprawne, natomiast gdy pojawi się usterka, może to oznaczać bardzo duże wydatki. 
Jeszcze kilka lat temu w większości samochodów jedynym układem elektronicznym był moduł zapłonowy. Natomiast obecnie praktycznie w każdym samochodzie jest co najmniej kilka takich układów. Do nich należy również ABS, który wspomaga kierowcę podczas awaryjnego hamowania.

12.02.2016

Oświetlenie

Czy wiesz, że:
* Od zmroku do świtu zdarza się aż 46% wszystkich śmiertelnych wypadków drogowych, choć na drogach ruch jest nawet dziesięciokrotnie mniejszy.
* Prawo o ruchu drogowym nakazuje używać światła mijania przez cały rok i całą dobę. Kierowcy muszą stosować ten przepis nawet przy ładnej pogodzie, gdy jest duża przejrzystość powietrza.
* W nocy pieszy może zauważyć reflektory samochodu nawet z odległości kilku kilometrów ale kierowca dostrzeże pieszego dopiero, gdy światła reflektorów odbiją się od ubrania i ciała pieszego.
* Prawo o ruchu drogowym nakazuje, by dzieci do lat 15 znajdujące się po zmroku na drodze publicznej, były wyposażone w widoczne elementy odblaskowe.

Akademia Bezpieczeństwa OSRAM radzi:

Dbaj o prawidłowe ustawienie świateł mijania.
Przed rozpoczęciem sezony zimowego oraz letniego udaj się do stacji diagnostycznej w celu kontroli właściwego ustawienia świateł mijania. Zrób wszystko, aby twój pojazd był widoczny dzięki dobrej jakości żarówkom samochodowym oraz odpowiedniemu ustawieniu świateł, nawet jeżeli kształt twojego pojazdu jest zamazany refleksami słonecznymi i światłocieniem.

Po zmierzchu, poruszając się po drodze jako pieszy – noś odblaski. Pamiętaj, że im niżej jest umieszczony element odblaskowy, tym szybciej padną na niego promienie świateł reflektorów i kierowca szybciej Cię dostrzeże.

Rób przerwy w podroży. 
Eksperci twierdzą zgodnie że prowadzenie samochodu przez kierowcę zmęczonego i niewyspanego, jest równie niebezpieczne, co jazda pod wpływem alkoholu. Pamiętaj, po 2 godzinach jazdy, zrób sobie 20 – 25 minutową przerwę.

Zalecamy wymianę żarówek parami. 
Prawdopodobieństwo przepalenia się drugiej żarówki zaraz po pierwszej jest bardzo duże. W żadnym wypadku nie powinno się wymieniać pojedynczo żarówek innowacyjnych, jeśli pozostała świecąca żarówka jest innego typu. Nie uzyska się bowiem pożądanego efektu stosując żarówkę innowacyjną tylko w jednym reflektorze. Dodatkowym argumentem świadczącym na rzecz wymiany żarówek parami jest fakt, że żarówki wraz z upływem czasu tracą swoje właściwości świetlne. Wymiana jednej żarówki nie pozwala uzyskać zatem pewnego efektu, gdyż druga niewymieniona żarówka najprawdopodobniej osiąga znacznie niższą skuteczność. 

Podczas wymiany nie dotykać szklanej części żarówki palcami.
Tłuste zabrudzenia i pot wtopią się w powierzchnię szkła, obniżając wydajność świetlną żarówki oraz skracając jej żywotność.

Czyszczenie reflektorów.
Należy czyścić ręcznie – wilgotną i miękką szmatką (nie na sucho, gdyż możemy porysować szkło reflektora i pogorszyć jego właściwości optyczne), albo wysokociśnieniowym spryskiwaczem, jeżeli nasz pojazd jest w niego wyposażony. Reflektory i pozostałe światła samochodu szybko się brudzą, a mniejszy zasięg świateł ma negatywny wpływ na nasze bezpieczeństwo oraz może dodatkowo spowodować oślepianie jadących z przeciwka (cząsteczki brudu rozszczepiają światło reflektorów w sposób niekontrolowany).. Badania wykazały, że już po półgodzinnej jeździe w warunkach dużego zanieczyszczenia drogi reflektory pojazdu ulegają zabrudzeniu aż w 60 procentach. Nieczystości zasychające na lampach pochłaniają tak wiele światła, że ich zasięg zmniejsza się nawet o kilkadziesiąt metrów.

Sprawdzenie ustawienia świateł przy okazji każdego przeglądu samochodu.
Światła mogą się rozregulować nawet pod wpływem wstrząsów spowodowanych złą nawierzchnią. Nawet samo zamykanie maski może po pewnym czasie rozregulować światła. Niewłaściwie ustawione światła, źle oświetlają strefę przed samochodem i mogą oślepiać innych kierowców.

Kupowanie żarówek oznaczonych jako oryginalne części zamienne. Kupując produkty oznaczone jako oryginalne części zamienne mamy pewność, że kupujemy produkt trwały, wykonany z należytą precyzją i przede wszystkim bezpieczny. Oryginalne produkty są droższe, ponieważ ich produkcja wymaga użycia bardziej zaawansowanych maszyn i droższych materiałów, ale dzięki temu żarnik dobrej jakościowo żarówki ma odpowiedni kształt (geometrię) i wymiar. Wówczas właściwie oświetla ona drogę przez cały okres eksploatacji i nie oślepia kierowców jadących z naprzeciwka.

Nie zalecamy przeróbek oświetlenia z żarówek halogenowych na lampy ksenonowe
Oświetlenie ksenonowe wymaga szeregu rozwiązań, które nie są stosowane w samochodach z oświetleniem halogenowym. Wymiana samych lamp ksenonowych wraz z systemem przewodów i przetwornic nie jest wystarczająca. Oświetlenie ksenonowe wymaga między innymi także specjalnych reflektorów z systemem samopoziomującym, dlatego samodzielne przeróbki nie podlegają homologacji i mogą być zakwestionowane przy najbliższym przeglądzie.